Nu e våren här... men lite ledsamt i år...

Nu har det gått ett par veckor sen vi slogs av beskedet att Calle Wingårdh, Russells uppfödare, vår underbare läromästare o vän lämnat oss efter en tids sjukdom.
Det händer fortfarande att jag lyfter luren för att ringa en signal till Calle o berätta lite om hur vi har det och vilka hyss eller framsteg hundarna gjort... Sorg i hjärtat.... Calle fungerade lite som min pappa gjorde när jag var liten och varit på tävling med min ponny... Pappa sa alltid: "skryt nu (i bilen) för sen får det vara nog... "
Vi fick känna Calle en så kort tid, knappt 5 år.  Men Calle har gjort vad han kunnat för att lära mig vad jag behöver veta för att ta oss vidare.
Calle var den uppfödare som, efter många försök hos andra uppfödare, lät mig köpa en valp av honom för snart 5 år sen. Jag var ju inte någon jägare... men som han sa... det går väl o skola om dig...!
Det tog inte många månader förrän han hörde av sig o sa att: Nu börjar vi träningarna här i Ängelholm på lördagar: Du är välkommen!
Ja, det var bara att köra ner till Syrran i Laholm o sova över på fredagen och träna i Ängelholm på lördagen. Sen sov jag ofta en natt till hos syrran för att åka hem till Göteborg på söndagen.
Jag lärde mig hur mycket som helst hos Calle och framförallt så lärde jag känna honom o alla de andra som tränade där.
Russells o mitt första prov gjorde vi sommaren 2008 hos Calle på hans marker uppe på Hallandsåsen. 9 på spår, 10 på vatten i unghundsklass. Calle muttrade o sa något om att "hon borde ju lära sig att gå i markerna åsså... Jag var den som inte hann med Russell på släpspåret utan störde ...så det blev en 9:a... Jaja... :)
Sen var det fältträningar med Danske Münsterordförande Henrik Raae Andersen på markerna i Östra Ljungby.
Vi var även på en del utställningar tillsammans, bla Riksutställningen på Herrfallet, det är roliga minnen!
Ja, det blir sig inte riktigt likt nu...

I vår ska mitt skytte bli klart (tränar o tränar..) ... o då blir jag i alla fall klar med jägarlicensen till slut... Det gick att skola om mig...
Ha det riktigt bra på de sälla jaktmarkerna, Calle!

Russell o jag saknar dig!
Dennis, som artar sig riktigt bra, hälsar också... precis som Mattias!
(Foto av Magnus Friberg)
Matte kommer och ska kolla in mig hemma hos min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0