Nu så...

Matte tjatar på att jag ska uppatera bloggen... Har ju inte riktigt haft tid... Jag har fullt upp med att uppfostra Dennis som kommit för att stanna i vår familj, min flock. Dennis är nu snart sju månader så han borde väl vara vuxen snart. Men i vilket fall så tränar jag honom i att ligga still... (han jagar o hänger på mig och jag ligger still...) Sen tränar jag honom i apportering i bland... matte kastar och jag hämtar även hans apporter...
Nåja jag och matte fick lite semester från Dennis förra veckan då vi åkte till Gotland för jaktprov!
Det var roligt! Jag jagade som bara den allt för att göra matte stolt och det blev hon. Vi fick till ett första pris i ÖKL med en 8 på fält och 10 i apporten. Det innebär att jag o matte nu ska tampas i Elitklass. Spännande...
Vi startade i Elit också på fredagen o lördagen i ett helt prov ( fält inkl e-sök) och där tog vi ett 2a pris. Det får vi allt vara nöjda med!
Prisbilder sent på kvällen... e hon nöjd eller...?
Bilder måste jag se till att matte börjar ta igen. Det är lite tomt på den fronten. Kanske hon behöver en ny kamera...
Kanske tom på Dennis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0